Історія логотипа

40Жюль і Еміль Пежо, засновники компанії Peugeot Freres, запропонували ювеліра і гравера з регіону Франш-Комте (Franche-Comte) Жульену Белезеру створити логотип, який би відрізняв продукцію Peugeot від конкурентів. За своїм характером зображення лева найкращим чином підходило до властивостей ріжучих інструментів Peugeot, які були і залишаються відомі за міцність, порівнянну з міцністю левових зубів, гнучкість пластини, яку можна порівняти з гнучкістю спини лева, швидкістю різання, порівнянну зі швидкістю, з якою лев кидається на свою жертву.

Дуже скоро зображення царя звірів з’явилося на пилах і інших ріжучих інструментах, що випускаються компанією.

 

1У 1850 року, коли було запропоновано зображення лева, під його лапами була додана стріла.

Протягом багатьох років зображення лева змінювалося: від величного образу тварини, що прогулюється по стрілі, до зображення голови, оберненою в ліву сторону. Найчастіше використовувався лев, що рухається по стрілі, повернений в ліву сторону, рідше – лев без стріли, ще рідше – лев, повернений в праву сторону.

 

У 1882 році до лева змінили зачіску, а сам лев наростив м’язи. Через деякий час цар звірів став єдиним зареєстрованим символом Peugeot. У 1881 році емблема з’явилася на кавових млинах (виробництво яких почалося ще в 1840 році), в 1882 році на велосипедах і в 1898 році на мотоциклах.

 

14-Peugeot-Type-BP1-Bebe-DV-12-GG-009Незважаючи на те, що перший автомобіль (la type 3) був побудований Армандом Пежо в 1891 році, тільки в 1906 році автомобілі вперше отримали емблему Льва зі стрілою. У 1910 році два підприємства (Peugeot Freres і Armand Peugeot) об’єдналися в єдине підприємство з виробництва автомобілів і велосипедів Peugeot. Виробництво тривало до першої світової війни. Останнім автомобілем цього періоду, який мав емблему лева, став автомобіль Bebe Lion, вперше представлений на Паризькому салоні в жовтні 1912 року. Дизайн автомобіля був виконаний Етторе Бугатті.

 

Наступні моделі обмежувалися лише старомодними буквами в верхній частині решітки радіатора, які в деяких випадках починаючи з моделі 201 дублювалися під радіатором. У 20-х роках лев став відмітним знаком “Пежотістов”, що використовують його в якості орнаменту на радіаторних пробці. Стали відомі 2 типу левів: готується до стрибка скульптора Бодішона і гарчить скульптора Маркса.

 

peugeot_plaque_1960-73Що стосується мотоциклів та велосипедів, то вперше емблема, що зображає лева на стрілі, була розміщена на підкладці з вовни. Пізніше, в 1920-х роках, з’явилася емблема, що зображає лева, який встав на диби і повернутого в праву сторону. Нарешті, в 1960 була запропонована така ж емблема, але з прямо написаними літерами. Побутові прилади відрізнялися по леву на стрілі в обладунках, а для кавомолок використовувався лев на овальної підкладці.

 

Починаючи з жовтня 1933 роки після появи «аеродинамічній лінійки» автомобілів (201BR, 301CR і 601C з шістьма циліндрами) зображення голови лева з’явилося у верхній частині решітки радіатора. Уже в жовтні 1934 року в рамках Автомобільного салону в Парижі представлена ​​модель 401 з такою ж емблемою, яка згодом була використана і для моделей 402 (1935 р), 302 і 202.

 

peugeot_lion_emblem_1948-58Капот моделі 203, випущеної в 1948 році, прикрашала емблема у вигляді голови лева, яка набула більш рельєфні риси. Цей же лев посів своє місце і на моделі 403, випущеної в 1955 році. Однак обидва дизайну емблеми були визнані небезпечними в разі аварії, в зв’язку з чим в 1958 році було прийнято рішення про створення нового лева.

 

Запуск моделі 203 ознаменував появу лева, що зійшов з герба регіону Франш-Комте (Franche-Comte) і герцогства монбельярдів (Montbeliard). Традиційним місцем розташування лева була кришка багажника до жовтня 1952 року народження, коли лев перебрався на капот. У другій половині п’ятдесятих років геральдичний лев з’являється на мотоциклах Peugeot.

peugeot_lion_plaque_1968-78Той же лев, але вже одягнений в обладунки, зайняв місце в центрі решітки радіатора на моделі 403 в квітні 1955 року. Ця емблема існувала до 1966 року, коли лев підріс і вперше з’явився в такому вигляді на моделі 404, випущеної в травні 1960 року. У шістдесятих роках великий лев прикрашав всі моделі марки.

Пізніше в вересні 1968 року лев (позолочений або хромований) вперше з’являється без підкладки на моделі 504, а також на моделях 404, 204, 304 і 104.

 

Наступним поколінням емблеми стало зображення царя звірів в контурі.

21112008_peugeot-logo-10Вперше вона з’явилася на моделі 604, випущеної в вересні 1975 року, а потім була використана для моделі 305 (листопад 1977) і 505 (травень 1979). Пізніше лев був розміщений на чорній підкладці і прикрашав модель 205 (1982), 309 (1985), 405 (1987), 605 (1989), 106 (1991) та 306 (1993).

 

У жовтні 1995 року з’явилася Peugeot 406, увінчана емблемою із зображенням великого лева, після чого ця емблему можна було побачити на всіх моделях «6» серії.

 

3Так було до 1998 року, поки не з’явилося сучасне зображення лева, виконане в традиційному стилі. Емблема стала розміщуватися як спереду, так і ззаду автомобілів і скутерів Peugeot.

 

 

 

LOGO-MUSEEУ 2000 році Асоціація l’Aventure Peugeot з метою збереження спадщини марки зобразила лева в обладунках всередині жовтою рамки з синім фоном, як це було спочатку.

 

 

До речі, останнє зображення геральдичного лева було розроблено зовсім недавно у 2002 році. Врівноважена за формою та пропорціям емблема і автомобільна марка до теперішнього часу неподільні: єдність створює могутність.

 

10